Sunday

Ja ni , mina kära läsare.

Nu är de bara en vecka kvar till första advent, och som jag längtar.
Men eftersom att doktor sagt att jag ska ta de lugnt så tänkte jag sätta min karl på den arean , och där med basta!

Jag ska iaf ta en liten sväng på stan med mormor imorn då hon har sagt att hon ska köpa nya julgardiner åt mig , och de är likabra att hänga med så de inte blir fel.
Sen ska den duktiga mannen i huset få sätta upp dom , så de blir lite julfint.
ska även kolla om jag hittar våra adventsljusstakar och pryda fönstrena med iaf, nu ska de lysa jul i denna lägenhet.

Sen när jag får hålla igång lite ( om jag nu får de ) ska jag försöka sätta upp resterande prydnader.
Julbaket kommer iaf inte undan.
Magda och jag har redan kommit överens om att männen får ta barnen och åka pulka och vi ska julstöka.
Det ska bakas pepparkakor och lussekatter , vi ska även försöka oss på de här med knäck.
Sen tänkte jag mig lite risbräck och snickerskakor som ska få njutas av smaklökarna.

Jag vet inte varför , men på nåt viss så tror jag att den riktigt julstämningen har hitta tillbaka in i själen på mig.
annars brukar den lätt avta ju närmare julen man kommer, men nu blir den bara starkare och starkare för vardag som går.
Jag helt enkelt älskar julen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0