Ready

Jag måste erkänna att jag trodde jag va helt förbered på att skaffa barn och allt vad de innebär.
Men man kan nog aldrig nånsin ställa in sig på vad de kommer innehålla.
De är många gånger jag har suttit här med tårarna rinnandes ner för kinderna och vet inte vad jag ska göra för hon bara skriker.
Detta jävla problem med mjölken och inte känna sig tillräcklig för att ens kunna ge sitt barn mat tär på mig.
Och de gör automatiskt att humör inte ligger på topp.
Man sover med ena örat och ögat uppet så energin ligger inte heller på topp vilket bidrar ännu mer på humöret.
Att jag har fått Freja är de bästa som har hänt mig, och jag älskar den lilla skiten över allt annat här på jorden så missförstå mig inte. Jag skulle inte byta de här mot nånting i världen.
Men jag trodde aldrig nånsin att de kunde vara så här svårt.
Speciellt också när de är första barnet , man vet ju inte vad som är rätt och fel , och hur man ska göra, varför dom gör som dom gör och vad alla saker innebär.
Jag antar att man kommer in i sina rutiner efter ett tag och att de lättar upp allting men sen kommer de ju nya utmaningar på vägen . Vi har en jävla resa framför oss , älskling.
Men de här kommer vi klara, vi måste bara få landa och komma rätt i vardagen och hitta rutinen, även om den kan ta en månad eller två att hitta så är de bara att stå ut och vi får absolut inte tappa bort varandra ! <3

Kommentarer
Postat av: carro

precis som du skriver carro, ni kommer komma in i det, jag kände så med dom första 3 veckorna med sebastian men sen vart allt bara lättare, när sebastian vart 3 månader gick allt av rutin och jag älskade mitt liv och kunde njuta till fullo =) Allt kommer snart kännas helt underbart <3

2011-04-08 @ 10:03:55
Postat av: Mia

Nej, det kan man inte! Var ju hela 20 när D föddes, och vid 23 hade jag två - och jisses! så mycket tårar...

Amma inte om det inte funkar. Ja, det är det smidigaste och nyttigaste, men inte om det inte funkar, inte om det bara blir stress och press, då mår både du och bebi bättre av tillägg!

Man vet ingenting och som sagt: vänta bara tills hon är fjortis! ;-)

Ni klarar er. Du är Frejas allra bästa mamma.

Kram

2011-04-08 @ 12:51:57
Postat av: Annica

ja den första tiden är full av förrvirring tårar, kaos och allt man kan tänka sig! Och det är precis så som du skriver att man kunde aldrig förbereda sig på hur svårt det ska va! Skit i ammningen om det inte funkar! Jag gav upp efter 2v och Alexander dog inte av det! Det var en sådan lättnad + att ni kan hjälpas åt mer! Kom ihåg att det är samma för oss alla! Vill du ventilera så är det bara o ringa! Jag kände precis som du men det går över!!! :)

2011-04-08 @ 15:57:00
URL: http://spoile.blogg.se/
Postat av: Veronica

Sprutta!

Du vet vart jag finns!

Man kan inte rå för att tårarna rinner ibland, så många gånger men inte känner att man räcker till, för mej händer de fortfarande. Men bara att acceptera att man kan bara göra sitt bästa, sedan får man ta hjälp av omgivningen!



Kramar i massor!!

2011-04-08 @ 19:58:03
URL: http://weronicaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0