usö-besök

Ja som ni märkt så har de vart ganska så tyst här.
Vi försvann upp i rök i några dagar och de är många som har ringa och messat och inte kommit fram.
De är så här att måndags eftermiddag och söndag morgon så spydde Freja extrema floder.
Jag vet att bebisar kräks och att de kan komma mycke och ofta osv, de behöver inte nån tala om för mej .
Men när man spyr upp allt man ätit + lite till innan man äns ätit klart ansåg jag att de va nåt fel.
Så vi ringde bvc som hade en tid redan på morgonen den dagen för hembesök. Tacka gud för de.
För hon tyckte också att de va en hel extrem mängd spyor och reagera också på att hennes urin lukta koncentrerat ..om de nu heter så.
Så hon ringde barnkliniken som ville att vi skulle komma dit.
och efter mycke om och men så fick vi lite urin uppsammlat i en mugg och de visade sig att hon hade urinvägsinfektion och en väldigt hög blodsänka.
Så de va bara för oss att snabbt bege oss in till örebro och usö för massa prover av blod och urin och njurar.
De slutade med att dom satte henne på en antibiotika kur som hon fick insprutat direkt i blodet via en infart i handen och vi fick helt enkelt vara kvar där... utan att veta hur länge.
Jag bröt ihop totalt. ja ville bara hem och tyckte att de allt annat än bekvämt att vara återigen på ett sjukhus när jag äntligen lyckats ta mig hem från bb ..
så mina tårar flödade iaf i 2 av 4 dagar och min mjölk sinade totalt.
så de va bara att börja om från början med att få henne att sova själv och tutta fram mjölken..
Ovetskapen om hur länge man ska behöva ligga där va nog den som tog på mig värst.
vi fick svaret " jaa allt från 5 - 10 dagar " ...
Aah herregud,
Vi hade iaf tur och fick åka hem efter 4 dagar då hennes sänka hade sjunkit jätte snabbt och mycke till normal nivå och dom hittade ingenting i hennes njurar som kan leta till vidare infektion .. så snuttan har bara haft otur och dragit på sig en " vanlig " urinvägsinfektion.
Så nu får hon antibiotika oralt här hemma iställe och mamma har börja må bättre och mjölken har börjat komma tillbaka... så nu ska de fanemej rulla på .. och vi ska slippa sjukhus ett bra tag fram över och kunna vara den familj vi har velat vara länge nu.
Neh .. nu ska ja lägga mej och vila en stund medans hon ändå sover en stund. och bara njuta av min egen säng och min egen doft och min egen familj !
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0