Energy

Den kom från tomma intet och träffa mej rakt i huvudet.
Sån här energi och lust har jag aldrig haft tror jag.
Nu är de inte längre soffan , teven och depp dagar som tar upp min tid.
De är mycke nu som har hänt på bara några dagar.
Jag har tvättat som bara den , Angelika har hjälpt mig att rensa ogräs i grusgången , En pw på en timma varje dag , Varit på badhuset och simmat, rensa och gjort i ordning garaget.
Idag har jag vart på affären och handlat, jag har kört fia till lassarettet , vart förbi mormor en snabbis och hälsat på och hämtat en gardin, bytt gardiner i alla rum förutom sovrummet, Fixat iordning ett kaos skåp i köket och Rensat och ställt i ordning kaoset som va i skafferiet.
Diskning och dammning har även inkluderat där, och flyttat på på lite saker osv.
Och än är inte dagen slut, nu vankas de pw med sofia, en liten bit för henne och en rejäl sväng om för mig.
Sen landar jag hemma hos Pontus och Annica för lite kaffe och snicksnack.
Och jag måste säga att jag är riktigt nöjd med mina dagar , Tiden går fort och jag älskar känslan att jag får nåt gjort.
Bara att se förändringen hemma med nya gardiner och lite plock gör mej lyckligare än nånsin.
Jag älskar vårat lilla hus, och de blir bara finare och finare för varje dag jag vaknar :)
Måste erkänna att de går väldans bra med maten också, Jag håller min diet ganska så bra.
Mycke fullkorn och mindre kalorier och mycke promenader.
Ska simma igen till veckan som kommer och när lönen kommer ska jag införskaffa mej ett gymkort.
Hejja mig !
Nej nu har karln kommit ut ur duschen så nu ska de knallas.
Över och ut !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0