Disney i mitt hjärta

Finns de nått bättre än gamla härliga klassiska disney filmer.
Nostalgikänslan som uppstår är enorm och underbar.
Ladda hem en massa gamla underbara sköningar igår som jag ska beta av ,
Än så länge har ja kolla på taran och den magiska kitteln och Svärdet i stenen .
Idag tänkte jag beta av Askungen och Hercules tillsammans med en gott och blandat påse och hallonsoda.
Pojkvännen i huset åkte till jonas för att spela massa värdelösa krigsspel ..så jag valde att stanna hemma och mysa med mig själv iställe.
Måste ju få erkänna att en stor säng är rätt bekväm när man är själv ibland.
Spec när man har två täcken och 9 kuddar för sig själv ;) Och lite ensamtid är ibland ett måste.. de är skönt att få sakna min prins lite.. Blir alldeles för lätt att man går varandra på tårna till slut när båda går hemma om dagarna.
Så de är absolut ett MÅSTE !
För övrigt så har vi vart och pratat med en aurora barnmorska idag , och visst va de skönt att få prata av sig om lite räddslor inför förlossningen men jag tycker dock inte att de hjälpte mer än att jag vart klokare på vad som händer under själva skedet.
Dock måste jag ta mig själv i kragen och inse att detta är ingenting jag kan planera eller förutse .. jag kan helt enkelt inte kontrollera detta. Utan att jag måste få låta de ha sin gång och följa med i den och lita på att sköterskorna tar hand om mig och bebbe .. de kommer gå bra !
De är tungt för en människa som ska ha sin dag planerad. Allt ska ske på en gång och de ska gå fort...
Men i detta så va de iaf skönt att kunna sätta fingret på vad de är som gör mej nervös och upprörd samtidigt som jag önskar att nån kunde trolla bort de.
Och mamma, Dom kunde absolut inte göra ett undantag , du får INTE komma in på förlossningsavd om du är i stan men jag får möta dej i korridorren med bebbe och jag fick ta med mig bebbe och dig till kafeterian :)



Nej nu ska jag ta med mig min snea mage ( då hon ligger helt åt h-vete ) och datorn till sängen och krypa till kojs.
Imorn är de föräldragrupp som står på schemat, fredag är de barnmorskebesök som står på tapeten och i helgen börjar vi köra grejjer till huset ! Tummen upp på resterande dagar denna vecka.
Nästa vecka ska jag försöka åka och handla tapeter och få med mig nån till örebro för att hämta ut babyboxen :)
Godnatt på den !

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hehe åhh vad mysigt att kolla på disney filmer. jag brukar faktiskt ibland sätta på någon disney låt :p



som sagt svårt stt svara på frågor men hur känns det för dig att du inte kan kontrollera förlossningen? jag måstw nog erkänna att det låter jobbigt, jag är också en sån person som måste planera min dag (jonas är helt tvärtom, så det är jobbigt att planera saker med honom.. men har klart blivit bättre på det!)



Skönt att höra att du vet vad som gör dig nervös, jag skulle jätte gärna trolla bort det - om jag kunde :) är det någon speciell anledning till varför din mamma inte får komma in på förlossningsavdelningen? .. Åh det låter spännande med en bebisbox :)



Oj blev ett långt inlägg, men är nyfiken om graviditet.



Puss & Kram <3



2011-02-09 @ 23:04:07
Postat av: mamma

Okey de e väl bra att vi kan ses i koridoren iallafall. Hoppas du känner dig lite bättre me mer info. Ta de lungt me allt i huset då du inte får åka in för tidigt. Tänker på dig mest hela tiden älskar dig. Ja är jätte stolt över dig puss puss <3

2011-02-11 @ 17:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0