Man ska inte klaga

men när de blir så här varmt och kvavt då är de inte längre okej.
De är helt enkelt fööööööör varmt för mänskligheten.
och de är heller inte okej att de är så kvavt.
kan de inte bara blixtra och dundra till ordentligt så de här släpper.
Man orkar ju ingenting, kan inte göra nånting och har inte intresse för nånting.
Jag skulle behöva vika tvätten och diska, få i mig nån form av mat.
Men nono. De funkar inte.
Och jag ska göra klart de här en gång för alla.
Ni som läser min blogg kanske inte är dom som stod mig nära innan jag vart gravid, och jag har lyckas hitta många underbara kompisar som också har barn, och ni är guld värda.
Men ni som jag umgicks med innan jag fick barn som jag kallade mina äkta vänner, de är ni som ska ta åt er om ni nu känner att ni borde.
För de är er jag är besvikna på , De kom så mycke tomma ord ur era käftar som inte många står för.
Jag kan räkna upp dom vänner som stod för sina ord på en ynka näve.
Jag är fortfarande samma person som va jag va innan freja kom , skillnaden idag är att jag har nån att ansvara för hela tiden , även när folk kommer och hälsar på.. men de betyder inte att jag inte kan göra samma saker , eller prata likadant.
De är några st som har kommenterat och försöker mer eller mindre försvara sig , och de är inte de är jag är ute efter. Om jag inte umgicks med dig ofta innan graviditeten , varför ska jag då räkna med de efter graviditeten också ?
Jag kräver inte mycke, ett samtal , ett sms , en besök på en timma.. vad är de att begära ?!
Ni vet , Freja har även en pappa .. jag ska inte behöva sitta här hemma med henne hela dagarna. Jag kan också åka hemifrån en stund på en kaffe eller en fika. Jag är inte invalid !!!!
De värkar som att många missförstår mig och tror att jag är så sjukt arg på situationen och de är jag inte.
Jag är ledsen och besviken .. Mest på mig själv för att jag trodde verkligen att de här skulle inte hända mig.
Mina vänner skulle aldrig göra så mot mig, för jag trodde verkligen att vi va vänner.
Men ack så fel jag hade. Jag har lärt mig att man kan inte lita på vem som helst och att många säger att vännskap är de viktigaste på jorden men dom har lika lätt för att vända ryggen till den iaf.
Jag har min underbara familj och jag älskar dom över allt annat här på jorden .
Men att ha en riktigt tjejkompis som står där för en och lyssnar när man har de svårt och kan skratta med en , ska inte behöva övervägas för att man har barn ! Punkt slut.

Sofia Ekström :
Du är beviset på vad bra vänskap betyder. Att man ställer upp på sina vänner och alltid finns där till hands, varesig de handlar om en axel att gråta ut mot, eller nån att befria sina depp-tankar mot eller rent av bara skratta tillsammans. Jag älskar dig för den du är , och jag är extremt glad för att jag har dig , och jag kommer heller aldrig släppa dig. Du har bevisat för mig att de finns så mycket mer hon en människa än jag nånsin trott.
Du är min stjärna i livet, och du lyser starkare för varje dag som går. Massa kärlek till dig <3

Kommentarer
Postat av: susann

Tycker det märks redan när man blir med barn vilka som försvinner redan då..! Tyvärr!

2011-06-07 @ 17:28:57
Postat av: Bäcka

Inte för vi känner varann så väl och bara träffats en gång så finns jag här<3

Behöver du prata av dej, skrika, spotta vad som helst så har du mitt nr:)<3

Vet precis vad du menar!

kram

2011-06-08 @ 10:29:38
URL: http://beecka.webblogg.se/
Postat av: fiffi

får jag fråga då varför man alltid måste komma till dig o inte du kan komma till en annan.. hela värden stannade inte bara för att du fick barn. våra liv vandrar vidare som vanligt. Jag vill förändra saker o ting mellan dig o mig, men när det första du gör är o skriver ut på bloggen så fort du träffat mig en dag så har jag inte sån stor lust längre. Du pekar alltid ut en o man känner sig inte ett dugg värdefull för det.

2011-06-08 @ 12:43:48
Postat av: Anonym

får jag fråga då varför man alltid måste komma till dig o inte du kan komma till en annan.. hela värden stannade inte bara för att du fick barn. våra liv vandrar vidare som vanligt. Jag vill förändra saker o ting mellan dig o mig, men när det första du gör är o skriver ut på bloggen så fort du träffat mig en dag så har jag inte sån stor lust längre. Du pekar alltid ut en o man känner sig inte ett dugg värdefull för det.

2011-06-08 @ 12:44:47
Postat av: ROBIN HOOD

sv: jaha okej! :D - btw, när börjar din ledighet? :)

2011-06-08 @ 18:27:31
URL: http://robinhoods.se
Postat av: malin

det är så sant som du skriver carro, håller helt med dig! var så himla många som sa ; när din bebis kommer så ska jag komma och hälsa på dig. och blabla. tomma ord! tråkigt att allt ska bli annorlunda för man fått barn, men som du säger man är fortfarande samma person men man har ansvar för en annan liten människa!

men det visar sig alltid vems en riktiga vänner är. och det är jag glad över att det gjort med mina!

du har så rätt i vad du skriver carro. <3

2011-06-20 @ 20:30:17
URL: http://malinkathrine.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0