Vad är de för dag ?

Nu är de här inte roligt längre.
Jag trodde aldrig nånsin att jag skulle sakna jobbet så här mycke som jag faktiskt gör.
Jag klättrar bokstavligen på väggarna snart.
Tänk att bara få komma iväg och göra nåt annat , få de sociala och tänka på nånting annat.
De är nu när man går hemma som man inser vad mycke skit de igentligen är hela tiden .. och jag kan inte hjälpa de, men jag tänker på de hela tiden .. jag har ingenting som tar bort min energi som ligger och göder i kroppen på mig.
Tanken på att ringa jobbet och be om att få jobba ett pass börjar bli rätt stor.
Måste bara hitta rätt tid och dag för att få allt att funka , och att de ska funka med jobbet så klart.
Tanken på att ta avstånd är grymt stor också, de känns bara som att de blir skit i hela omgivningen och man dras in i de även om man inte vill. varför kan inte allt bara funka och varför kan inte folk bara va ärliga ?
Nej , va skönt de vore att få komma bort ett tag och göra/tänka på nånting hela annat.
Ta en weekend bort från sverige och falska människor.
Bara att få åka ner till mamma en helg kanske kan göra att jag längtar hem sen !?
Men då ska ju ekonomin finnas till , och de är inte de att vi har en dålig ekonomi .. men de kostar tydligen att ta sig nånstans.
ingenting är gratis, inte ens att få träffa sin familj ska gå kosntadsfritt. nej nej.
Jag bara känner hur negativ jag har blivit, och de är inte den här typen av person jag vill vara.
Jag vill utstråla glädje och lycka, men just nu känns de tugnt .. även om jag inte kan sätta fingret på vad de är.
Min familj är de bästa som har hänt mig, och jag kan inte önska mig nånting annat .. men ibland är inte familjen allt. Jag vill se nånting annat, höra nånting annat, göra nånting annat än de man gör varje jävla dag.
Imorn kommer min älskade frida hit som jag inte har träffa på fanemig 3 år.. förutom en kortis i julas.
De ska bli så underbart att ha nån annan att prata med , att kunna hitta på nåt annat än att bara sitta hemma.
Nej jag tackar gud för den lilla ljusstrålen jag ser trots denna svacka jag hamnat i !
<3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ta med dig Freja och kom hit och lek med oss nån dag:)Jag är rätt trevlig bara man lär känna mig:) Kram Liselotte

2011-06-15 @ 19:58:32
Postat av: Mia

Gumman...

Nej, det är inte roligt hela tiden. Och det innebär inte att man inte älskar sitt/sina barn - det gör man alltid.

Grejen är att de är små så oerhört kort tid. Inget går i repris, och jag kan säga att jag haft otroligt dåligt samvete när jag jämfört hur jag var som småbarnsmamma till mina stora barn med hur jag var med lillsladdisen!

När jag var ung mamma gick jag på det där med "jag kan göra allting även om jag har barn"-snacket, och stressade ihjäl mej för att visa att jag minsann inte bara var en bra mamma, jag hade inte förändrats ett dugg!

Det stämmer nämligen inte. Man förändras. Det går på en millisekund, för när man ser sitt lilla barn för första gången händer nånting i hjärnan, världen förändras och alla prioriteringar också!

Med lillen gav jag mej själv tillåtelse att njuta av den där första tiden, de där åren då allting händer... De stora fick mer hänga med, och jag uppskattade nog inte miraklet som jag borde ha gjort.

Barn kräver en oerhörd massa energi, och den måste tas någonstans ifrån. Om du kan hitta ett sätt att fylla på dej själv - jobb eller annat - tjänar alla på det, och du blir inte en sämre mamma för det!

Men missa inte miraklet... Det är så lätt att trilla dit, ramla ner i "jag kan minsann göra allting"-fällan. Nej, man kan inte göra allting, för det orkar man helt enkelt inte! Och vad är viktigast?

Små barn blir stora snabbt. Och småbarnsåren kommer aldrig tillbaka. Jag fanns alltid för barnen, de var alltid första prio, men jag önskar att jag inte försökt klämma in så mycket annat också, för det innebar att jag körde slut på mej själv!

Njut av livet som det är, just nu, för snart får du hämta Freja vid fritidsgården för att hon inte vill komma hem den tid mamma säger...

Kram!

2011-06-19 @ 07:31:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0