Energikick

Jag vet inte vart den kom ifrån , den där energin.
Kanske kan va så att jag fick mig en god sömn efter maten när jag tvärdecka i sängen ..
Den gjorde nog sussen.
men även fast energin finns så har jag ingen som helst lust att igentligen göra nånting, men om de nu är som alla säger så ska man ju hålla igång när man vill att förlossningen ska sätta fart, så de har jag banne mig gjort nu.
Jag har städa hela huset ( Förutom barnrummet som är under renovering ) ink källaren.
Jag har sorterat de mesta när de kommer till lakan och handdukar så nu vet jag vart de mesta finns.
Jag har även sopat och rensat i pannrummet och fixat lite i duschrummet, så nu ska de bara ner lite ljus i ljuslyktan för att få lite mysfaktor.
Jag har diskat och dammsugit , bäddat sängen och hunnit med ett givande samtal med cissi <3
Så nu tänkte jag att jag skulle belöna mig själv med lite gott , så ska slänga ihop en seg kladdkaka som ja hitta recpet på. Tänkte jag skulle slänga in de här med, för er som tycker om lite mer kola-aktig kladdkaka ! :)
Imorn tänkte jag att jag skulle ta en magbild och lägga in , för imorn är de bara 1 dag kvar till bf :D Sen får vi se hur mycke jag går över, om de inte sätter fart inatt / imorn :)
Puss

Ingredienser: 12 bitar portioner
100 gr smält smör
2 ägg
2 dl strösocker
1 dl ljus sirap
2,5 dl vetemjöl
4-5 msk kakao
1,5 tsk vaniljsocker
1/2 krm salt

Gör så här

1. Rör i hop alla ingredienser.

2. Smörj ett bakplåtspapper med smör och lägg i en form (ca 30*20 cm) slå smeten över och grädda i 175 graders ugn 16-18 minuter. Kontrollera med sticka kladdkakan ska inte vara helt genomgräddad.

Om du har en kökstermometer så kan du enkelt kontrollera när kakan är färdig, kärntemperaturen ska vara 94 grader. 

Kyl ned och servera med glass eller bär


Kommentarer
Postat av: carro

man ska faktiskt inte bara hålla igång för att få igång förlossningen man måste vila med, en balans därimellan hihi, men sen när dom riktiga värkarna börjar och förlossningen ÄR igång då ska man röra på sej för att det ska gå lite snabbare, och man märker även att värkarna antingen kommer tätare eller blir starkare när man rör på sej :D Hoppas hon kommer snart :D

2011-03-10 @ 14:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0