bad move

Blev man automatiskt en dålig vän för att man fick barn ?
Vart tog alla vägen som " bara mååååååååste komma hit och gulla bebis när hon kommer ut "  ?
Jag tycker de är många som bara har pratat men inte har visat sig nååånting sen vi fick Freja.
Jag är inte en annan person bara för att jag har fått barn.
Jag kan göra allt jag gjorde innan hon kom , jag har bara lite begränsningar och måsten ..
Skillnad är att jag kan inte göra allt på sturt, utan de krävs lite planering.
Jag kan inte ränna på krogen varje helg som förr, men jag kan ta ett glas vin eller två hemma och va lika social som nån annanstans.
Jag kan inte dra hur som helst heller, men dörrarna står öppna här ..
Jag blir så jääävla besviken på vissa människor som lova guld och gröna ängar, men som försvann under mossen så fort vi åkte in till bb.
Ni som står kvar, ni står mig varmt om hjärtat .
Ni har verkligen bevisat för mig att ni är guld värda och jag älskar er högt.
Den ända människa jag verkligen saknar nu , är mamma :'(
<3

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja saknar dig me. Saknar allt som Freja gör oxå.Men ja kommer ju snart o då ska jag suga åt mig så mycke ja kan. ÄLSKAR er så himla mycke <3 Tänker på er varje dag. Puss puss mit egna mirakel<3

2011-05-15 @ 20:15:19
Postat av: Mia

Livet har olika faser, och faserna har olika vänner - tyvärr.

Har man inget gemensamt är det svårt att fortsätta att ha en nära vänskap, men det är inte med automatik negativt, bara lite ledsamt...

Det blir en väldig skillnad när man får barn, och glöm aldrig att ingenting går i repris - man får en enda chans!

Jag har ju den stora förmånen att ha fått en liten sladdis, och jag kan lova att jag hade en helt annan inställning då jämfört med när de stora barnen var bebisar, och jag själv ung. Jag tänkte som du: jag kan göra allting trots att jag har barn. När Ville kom tänkte jag ett steg till, "...men varför ska jag det när småungetiden är så kort, så kort, och inte kommer tillbaka?"

Det är inte mycket man saknar, faktiskt. Att få uppleva miraklet av att få och ha barn är något att vara rädd om, och de som inte förstår det (som oftast är de som inte har barn) kan man inte "lära", heller...

Njut av din lilla Freja, njut av hela småbarnstiden, och gör bara det du känner att du faktiskt vill, för din egen skull - de som hänger på krogen finns kvar där om tio år också...

2011-05-19 @ 10:04:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0