Hurtiga Berta

Det tråkigaste man kan blogga , är precis vad jag tänker blogga om nu.
Hushålls sysslor.
Men .. bara för att jag är så extremt jävla stolt över hur mycke energi jag har trots allt , så måste jag bara få säga vad extremt bra jag är.
På två dagar, har jag trots en jävla massa kaffe och besök och sittandes i hammocken , åstakommit detta:
-Storstädning av källaren , ink dammsugning och skrubba golvet.
-Diskat all disk två dagar i rad , ink kokning av alla nappar och flaskor
-Torkat av alla ytor från all pollen som flyger in
-Städat gården något så allt skräp iaf inte ligger framme.
-Kirrat traperi framför lillans garderob
-Bäddat sängen varje dag ( ni som känner mej vet att jag INTE gör de annars )
-Dammsugit
-Skurat
-Tvättat soffan och ett antal vanliga maskiner.


Det kvargörande nu är att Stryka gardiner och byta i Frejas rum , då vi bara har provisoriska som sitter uppe.
Nu har jag äntligen fått ett par ordentliga gardiner av mormor så nu ska dom upp :)
Tjosanhejsan, OCH Jag måste få tillägga att allt detta som jag har gjort har ja gjort på mindre än 4 timmar sammanlagt. Maha, skrytnisse i farten. Men man måste få creda sig själv lite ibland. "Duktiga mig" (;
Frejus ligger och sover med rumpan i vädret och jag tog mig en paus med lite behövligt vatten.
Musiken strömar ur högtalarna och de är 28 c varmt här inne.
Jag vill inte veta hur varmt de kommer va när sommaren kommer igång på allvar sen. Puuh.. jag tror inte jag kommer behöva röra på mej i sommar, jag kommer svettas av mina extra kilo om de fortsätta i de här spåret.
För övrigt skulle mitt hår behöva sig en omgång nu, topparna är så slitna att de knappt ens är nödvändigt att borsta håret för de trasslar ihop sig lika snabbt efteråt iaf.. så ska nog ta och flirta in mig hos Sofia tror jag (;
Med detta skriver ska jag ta och bjuda på den låt som konstant spelas just nu. I just cant get enough <3
sen ska ja ta tag i det sista så jag kan sätta mig ner och koppla av en stund sen (;


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0