Överskattning

Mitt barn har kommit in i en fas där hon vägrar att sova.
De är mycke roligare att ligga och bubbla en massa.
Igår vakna jag 2 gånger på natten av att hon prata som bara den . lät som de va brandkåren som åkte utanför huset. haha, älskade unge!
Sov jätte dåligt på dagen sen , somna kanske 3 gånger men sov bara 5 min åt gången.
Dock somna hon vid sju när ja skulle åka till magda på en promenad och sov hela promenad och hela vägen hem.
Väl hemma fick hon lite mat och somna om.
Sen vakna hon första gången kl 2 inatt, Gick upp fick lite käk och hon somna om.
Men de gjorde inte jag .. nej nej. jag tror jag låg och vände och vred på mig till 4 halv 5 nånstans..
Sen vakna hon igen kvart över sju.. Käkat men vägrar att somna om.
Visserligen kan väll de va rätt bra, magda och bäa kommer efter att dom har lämna barnen på dagis vid halv 9.. så de hade ju vart olyckligt om jag hade somna om.
Sen hade ju jag faktiskt tänkt att jag skulle vara hurtig och ta en promenad ner till bvc meeen jag tror jag skiter i den idén.
Mormor får så fint hämta mig och Freja iställe och köra oss.
Ska förbi sussi på vägen hem och hämta en dvd .. hade tänkt att stanna på en kaffe . men jag slänger nog förbi och hämtar den bara för att sen åka hem och ta en powernap om detta är möjligt.
På ett sätt kan jag tycka att de är ganska så bra att hon inte sover så mycke på dagarna längre, kvällrutiner är på så sätt lättare att få in. hade ju inte tänkt att ha den kvällsrutinen vi har nu resten av hennes liv .. med tanke på att hon brukar somna vid 22 tiden nånstans.
så mellan 19-20 nånstans hade jag väll tänkt att ha henne i sängen.. på så sätt hinner tommy va med henne lite grann iaf när han kommer hem efter jobbet :)
Nee. nu ska ja gå ner och duscha.. kanske han bli lite piggare iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0