Die die die

Sjukt jävla irriterande. Blogg.se appen gjorde mig först helt jävla överlycklig men just nu är jag fanemej bara irriterad på den . Jag skrev ett långt och bra inlägg igår som inte gick att publicera. Sket i det och skrev ett nytt alldeles nyss som inte heller går att publicera.. Vilket jävla skämt. Då hamnar jag här återigen allså , att behöva dra fram den hårda stora burken .. ha den i knät för att kunna blogga. Ey fyfan..

Hur som helst, va hos pappa idag och keka lite mat på kvällen. Alla åt lax förutom tommy, han fick fläskkotlett .. han är mesig och äter inte den nyttiga omega3 vitaminen ;P Freja blev väldans gnällig på kvällen där , vilket hon har vart nu dom senaste kvällarna så jag tvekar inte en sekund längre på att tänder är mer än på väg nu. Mat vill hon inte ha, för de gör förmodligen ont att suga på flaskan. så nej . nu får de allt ta och ploppa upp så både hon och vi slipper de här, de är ju varken kul för henne eller oss. Känner mig bara så extremt hjälplös.
Annars då, jo.. livet känns rätt så jävla pissigt just nu. Jag avundar er som håller på att göra om hemma, och lägger ut bilder på era färdiga projekt och allt blir så bra och fint. Jag vantrivs i sovrummet. De är sååå inte vi .. eller jag .. Tommy tror jag inte bryr sig på de sättet jag gör. men jag är ju tjej och de förklarar allting. Jag vill tapetsera eller måla om . tapeten som sitter uppe är bara störande och de går inte att ha dom gardiner eller dom accessoarer man vill ha för att de skär sig mellan alla färger. Så ska de inte va , nono. Och garderoben är stor ful och ivägen och den ska bort .. bort bort bort. En byrå ska ersätta den , en minst lika bredd men den tar inte alls upp samma plats , för man kan ha .. säg en tv på byrån.. de blir helt enkelt inte lika trångt. Och den rymmer alla kläder iaf. Men .. pengar.. denna ständiga jävla pengarfrågan. Hur i helvete ska man ha råd. ? De behövs mer klädförvaring i lillans rum också, kläderna blir större och allt fler. de får helt enkelt inte plats i den lilla byrå hon har idag .. Ey , jag får spader. jag vet inte hur jag ska bete mig för att få allt att falla på plats. de är ju inte bara !
Jag blir lika galen över den ständiga tanken som rullar runt i mitt huvud om jobbet, när ska jag tillbaka ? Kan jag gå tillbaka på min tjänst på en gång? Kommer jag ångra att jag inte va hemma ett år som jag sa? Hur kommer de funka med pengarna när de ska starta om ? Hur mycke jobb kommer tommy få i vinter ? När och vart ska vi få en dagis plats? När ska man ens börja söka? Ey fyfan.. Jag orkar inte .. jag stänger av !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0